torstai 27. helmikuuta 2020

"Mutta kun" kertoo minulle...




kuva: Kaija Tikkanen



"Mutta kun" kertoo minulle esimerkiksi, että

en ehkä uskalla,

en ehkä halua, 

ehkä pelkään,

ne eivät ehkä ole minulle mieluisia, 

ne eivät ehkä ole minulle mukavia, 

ehkä tekisin mieluummin jotakin muuta, mutten uskalla sanoa sitä ääneen. 

"Mutta kun" kertoo minulle, etten ehkä ole itse ohjaksissa elämässäni. Ikään kuin jokin minua ja minun tahtoani vahvempi päättäisi puolestani elämästäni.

"Mutta kun" voi muistuttaa unohdetuista tärkeistä asioista, jotka pitäisi myös ottaa huomioon.

"Mutta kun" voi selittää tapahtunutta ymmärrettäväksi.

"Mutta kun" voi muistuttaa realiteeteistä.

"Mutta kun" on hyvä ilmaisu mutta kun...

Mielestäni "Mutta kun" antaa hyvä syyn jonkin asian tekemiselle tai tekemättä jättämiselle. Jos niitä sanoa ei olisi olemassa, mitähän sanoisin niiden tilalle.

"Mutta kun" on hyvä lauseen alku, ainakin jos katsoo sen käytettävyyttä puheessa. Minä ainakin aloitan aika monen puhumiseni sanoilla "mutta kun"... 

Onko nämä sanat kuinka tuttuja sinun puheessasi tai ajatuksissasi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti